Ψαρευτικό διήμερο στη Σαλαμίνα

Αξιολόγηση Χρήστη: 5 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια Ενεργά

"CASTING" - ΧΡΟΝΙΚΟ 22-23 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Από την Παρασκευή οι μετεωρολογικές προβλέψεις ήταν δυσοίωνες για τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατούσαν το σαββατοκύριακο, κάτι που εκείνους που δεν ασχολούνται με το ψάρεμα, ίσως, να τους στεναχώρησε. Για εμάς, όμως, που περιμέναμε την πρώτη ευκαιρία, αν και άργησε πολύ, μας αναστάτωσε ( με την καλή έννοια) να ξεσηκωθούμε για ένα κοντινό ψάρεμα στη Σαλαμίνα.
Η προετοιμασία, λοιπόν, ξεκίνησε από την Παρασκευή και βγήκαν ξανά τα χειμωνιάτικα. Φόρμες ολόσωμες αδιάβροχες, γαλότσες, σκούφοι και όλος ο ενδυματικός εξοπλισμός που θα μας έβαζε στη διαδικασία να καταλάβουμε ότι μπήκε ο χειμώνας. Την είχαμε πραγματικά ανάγκη αυτήν την αλλαγή του καιρού ώστε να πραγματοποιήσουμε ένα ψάρεμα υπό αληθινές συνθήκες casting.
Η συζήτηση είχε ξεκινήσει από νωρίς την Παρασκευή με τον Αντώνη για το ποια καλάμια θα παίρναμε μαζί μας, τι δολώματα θα χρησιμοποιούσαμε και ποιες αρματω σιές θα ετοιμάζαμε.
Έτσι ξεκίνησε η ψαρευτική εξόρμηση ώρα πριν φτάσουμε στον τόπο του ψαρέματος. Αποφασίσαμε, εντέλει, να πάρουμε από δύο καλάμια μαζί μας και να δουλέψουμε κλασικά μονάγκιστρα με τις αλλαγές να είναι πάντα μέσα στο παιχνίδι.
Σάββατο μεσημέρι, και ενώ ο καιρός ήταν άσχημος (έβρεχε από το πρωί), αρχίσαμε να μαζευόμαστε και να τοποθετούμε τον εξοπλισμό μας στο αυτοκίνητο. Στις 17:00 το απόγευμα ξεκίνησε η αναχώρησή μας.

ΔΟΛΩΜΑΤΑ
Ο Αντώνης επέμενε να πάρουμε πολλά ασπροδόλια ενώ εγώ "πιστός" στον αμερικάνο είχα διαφορετική άποψη. Έτσι ξεκινήσαμε με μονοδόλια, φαραώ, αμερικάνο και τον "ρουφιάνο" ακροβάτη. Τον λέω έτσι γιατί πάντα ξεκινάω δολώνοντας ακροβάτη για έρευνα βυθού-είναι ένα δόλωμα που θα πάρει γρηγορότερα τσιμπιά και θα βγάλουμε κάποια γρήγορα συμπεράσματα.

ΞΕΚΙΝΗΜΑ
Γύρω στις 18:00 ήμασταν στα ferry boat στο Πέραμα και παρόλο που ο αέρας δυνάμωνε, εμείς νομίζαμε ότι όλα ήταν τέλεια. Μετά από ένα εικοσάλεπτο βρισκόμασταν στα Παλούκια και μισή ώρα μετά στις Κολώνες( πρόκειται για έναν μικρό οικισμό μετά τα Περιστέρια).

ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΜΕ ΒΡΟΧΗ
Φτάνοντας στο σημείο κοιτάζαμε πού θα στηθούμε αλλά η πρώτη δουλειά μας ήταν να φορέσουμε τα αδιάβροχα που ήταν, τελικά, άκρως απαραίτητα. Γαλότσες, σκούφοι και ξεκίνημα.
Βγήκαν οι βάσεις ( SURFΑΔΙΚΕΣ)-απαραίτητες με αυτόν τον καιρό-και όλος ο εξοπλισμός ήταν έτοιμες για μάχη. Οι αρματωσιές που ξεκίνησαν να παίζουν στο νερό ήταν διπλάρια (PATER NOSTER) με διάφορους συνδυασμούς. Όπως προαναφέραμε, τα διπλάρια έπεσαν στο νερό δολωμένα ακροβάτη και σε διάστημα 1-2 ωρών το μόνο που είχε βγει ήταν μια μουρμούρα. Έτσι όσο βράδιαζε άρχισαν να αλλάζουν τα δεδομένα και ξεκίνησαν τα κλασικά μονάγκιστρα.
Το ένα καλάμι δούλευε με μακρύ παράμαλλο Νο 3 αγκίστρι και 0,26 παράμαλλο και το άλλο με ένα κυκλικό αγκίστρι της MUSTAD με πιο κοντό παράμαλλο. Το ένα δολώθηκε με φαραώ και το άλλο με τον αμερικάνο. Οι τσιμπιές που ακολούθησαν ήταν συνεχόμενες για αρκετή ώρα ( κυρίως στον αμερικάνο) απ΄όπου και βγήκαν επτά σαργοί σε λιγότερο από δύο ώρες. Το θέμα είναι ότι όταν ο οπτικός ειδοποιητής σηκωνόταν από ένα ψάρι, το ψάρι αυτό ήταν πιασμένο στο κυκλικό αγκίστρι, το οποίο έκανε πολύ καλά τη δουλειά του.
Ο Αντώνης, αν και δε με άκουσε για το κυκλικό, συνέχιζε να ψαρεύει μόνος του ( ξεροκέφαλος όπως πάντα) αλλά με αποστόμωσε μέσα στα μεσάνυχτα. Οι τσιμπιές που πήρε στα μονοδόλια μπορεί να ήταν λίγες αλλά οι τσιπούρες που πήρε ήταν πολύ καλές.
Η νύχτα εξελισσόταν όμορφα αλλά το κρύο δε μας άφηνε περιθώρια να το απολαύσουμε περισσότερο και παρόλη τη βαριά ενδυμασία, το αυτοκίνητο ήταν το καλύτερο καταφύγιο. Επομένως, καλά θα είναι σε περιπτώσεις με κρύο και βροχή να επιλέγουμε τόπους όπου το αυτοκίνητο θα μπορεί να είναι κοντά μας για να προστατευόμαστε από τις καιρικές συνθήκες. Βέβαια, πάντα όταν απομακρυνόμαστε από τα καλάμια πρέπει πάντα να είμαστε σίγουροι ότι οι βάσεις μας είναι σωστά τοποθετημένες για να μην έχουμε παρατράγουδα από τους ανέμους που επικρατούν. Όσο η ώρα περνούσε, το μόνο αξιόλογο θήραμα που επισκέφθηκα τα αγκίστρια μας ήταν τρεις συκιοί οι οποίοι προτίμησαν μεγάλα κομμάτια φαραώ.
Σαν εξόρμηση ήταν, σε ένα μεγάλο βαθμό, πετυχημένη και η ψαριά αρκετά καλή σύμφωνα με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν και το κοντινό της διαδρομής. Η αφήγησή μας κάπου εδώ τελειώνει και πρέπει να ευχαριστήσω τον Αντώνη για την καλή του παρέα και ελπίζω όλοι να έχετε τη σωστή και συνεργάσιμη παρέα πάντα μαζί σας.