Οδηγός για δετά λάστιχα

by Γκομοσίδης Αποστόλης

Αξιολόγηση Χρήστη: 5 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια Ενεργά
 

Μέτρηση λάστιχων

Μετράς την απόσταση από την τρύπα του λάστιχου μέχρι και το καρχαριάκι ή την εγκοπή στην οποία θα οπλίζει το κάθε λάστιχο. Αυτή την απόσταση την διαιρείς με τον συντελεστή επιμήκυνσης του κάθε λάστιχου.
Στην συνέχεια πολλαπλασιάζεις επί δυο και το νούμερο που βγαίνει είναι το μήκος του λάστιχου που πρέπει να κόψεις. Προσθέτεις ένα πόντο, γιατί θα χρειαστεί να κάνεις το δέσιμο μισό εκατοστό περίπου από κάθε πλευρά.

Παράδειγμα:

Το μήκος από την τρύπα μέχρι το καρχαριάκι ή την εγκοπή είναι 100 εκατοστά και έχουμε 17,5άρι λάστιχο. Θέλουμε τα λάστιχα να είναι πολύ νευρικά . Άρα έχουμε:


100 / 3.2 = 31.25 * 2 = 62.5 Άρα το κόβουμε 63.5 εκατοστά. Υπολογιστής μήκους ελαστικών

Ρύθμιση σκληρότητας βολής

Τέλος ανάλογα με το μήκος της καμπάνας αλλάζει και η σκληρότητα της βολής. Έτσι με μια κοντή καμπάνα το λάστιχο τεντώνει ακόμη περισσότερο και η βολή γίνεται πιο δυνατή και με μια μακριά καμπάνα η βολή γίνεται πιο μαλακιά.

Συντελεστής επιμήκυνσης ελαστικών
  • 16mm 3.2 - 3.4
  • 17.5mm 2.9 - 3.2
  • 19mm 2.8 - 3.1

Όσο πιο μικρός είναι ο συντελεστής ,τόσο πιο μακρύ θα είναι το λάστιχο και αντίστροφα.

Κατασκευή - προσαρμογή

Υλικά

Προαιρετικά αν θέλουμε να τροχίσουμε τα λάστιχα:
  • Λεπτό μεταλλικό αξονάκι που να μπορεί να περάσει στην οπή του ελαστικού
  • Ηλεκτρικός τροχός
  • Προστατευτικά Γυαλιά


Υποχρεωτικά:
  • Καμπάνα (μεταλλική - σχοινένια - συρμάτινη)
  • Σπρέι Σιλικόνης
  • Κερωμένο σχοινί
  • Ψαλίδι
  • Ένα κατσαβίδι (για κόντρα όταν θα σφίγγουμε)
  • Αναπτήρα
  • Ένα στραβό πενσάκι

Πάει τουλάχιστον μία δεκαετία από τότε που αυτή η "πατέντα" εμφανίστηκε στην Ελλάδα και μέχρι σήμερα έχει επικρατήσει κυρίως στα μεγάλα όπλα λόγω των προτερημάτων που παρουσιάζει όπως είναι η μεγαλύτερη ταχύτητα αλλά και δύναμη. Σε αυτά προσθέστε και την οικονομία στην αγορά του ελαστικού με το μέτρο και καταλαβαίνετε πως πρόκειται για μία πολύ καλή επιλογή. Κυριότερο χαρακτηριστικό των δετών ( για αυτό και ονομάζονται έτσι) είναι πως απουσιάζουν τα ρακόρ και η καμπάνα ή το σχοινί συγκρατούνται πάνω στο λάστιχο με το ανάλογο δέσιμο που θα δούμε παρακάτω.

Τροχίζοντας κωνικά τα λάστιχα για καλύτερα αποτελέσματα (προαιραιτικό)

Κόβουμε το λάστιχο σύμφωνα με τον πιο πάνω τρόπο, ρίχνουμε σπρέι σιλικόνης μέσα στο λάστιχο και στη συνέχεια τοποθετούμε το μεταλλικό αξονάκι μέχρι αυτό να έρθει "πρόσωπο" με την κομμένη επιφάνεια. Για την ασφάλειά μας φοράμε προστατευτικά γυαλιά και με τον τροχό ακουμπώντας το λάστιχο σε ένα σταθερό σημείο ξεκινάμε μία περιστροφική κίνηση του ελαστικού μέχρι να ακουμπήσει η πέτρα του τροχού στο μεταλλικό αξονάκι, δημιουργώντας έτσι στην απόληξη του ελαστικού ένα ελαφρώς κωνικό σχήμα. Αφού τελειώσει το τρόχισμα, με την πένσα αφαιρούμε το αξονάκι.

Στη συνέχεια, με τη βοήθεια της πένσας, τοποθετούμε την καμπάνα. Κρατώντας σταθερό το λάστιχο, εκτελούμε μία "ψαλιδιά" στο κερωμένο σχοινί και αφού την περάσουμε στο λάστιχο, αρχίζουμε να σφίγγουμε. Το τελικό σφίξιμο θα γίνει ελάχιστα κάτω από το κόψιμο του ελαστικού (περίπου μισό εκατοστό) ώστε να μην σπαταλιέται ωφέλιμο μήκος ελαστικού αλλά και να μην είναι πολύ μεγάλη η καμπάνα. Αφού σφίξουμε με αρκετή δύναμη (όχι υπερβολές που θα τραυματίσουν το λάστιχο - αλλά όχι και χαλαρά δεσίματα), εκτελούμε μία ή ακόμη και 2 επιπλέον ψαλιδιές και αφού ασφαλίσουμε το δέσιμο, κόβουμε το περισσευούμενο σχοινί και καίμε τις απολήξεις προσέχοντας να μην κάψουμε το λάστιχο. Αφού τελειώσουμε, δοκιμάζουμε την καμπάνα ώστε να είμαστε βέβαιοι πως έχει γίνει σωστά το δέσιμο.

Καλή επιτυχία!!

Υ.Γ. Ένα καλό βίντεο για τα δετά λάστιχα από τον Σπύρο Μαρίνη